NVP Forum forum index
NVP Forum
Het forum van de Nederlandse Vereniging voor de Pembroke Welsh Corgi
Plaats reactie
gewone en dunne ontlasting
Coo

Reageer met quote
Onze honden krijgen Carnibest, en daar ben ik erg tevreden over. Zij trouwens óók, ze zijn er dol op. Nu krijgen ze, omdat we 's winters in het buitenland zijn, 's winters gewone brokken, geen probleem. Bij de overgang van harde brokken naar Carnibest, meng ik de soorten beetje bij beetje, zodat er geen problemen kunnen ontstaan. Behalve deze keer. Ze kregen gewoon van de ene op de andere dag vers voer. Bij twee honden geen probleem, maar Bunker heeft 's ochtends stevige ontlasting en 's avonds hele dunne. En dat nu al bijna 2 maanden. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik heb al een gedroogde boterham geprobeerd en ook een lepeltje zemelen, maar de ontlasting blijft 's avonds dun. Wie heeft een idee?
Bekijk gebruikers profielStuur privé berichtVerstuur e-mail
Re: gewone en dunne ontlasting
Puma

Reageer met quote
Coo schreef:
Onze honden krijgen Carnibest, en daar ben ik erg tevreden over. Zij trouwens óók, ze zijn er dol op. Nu krijgen ze, omdat we 's winters in het buitenland zijn, 's winters gewone brokken, geen probleem. Bij de overgang van harde brokken naar Carnibest, meng ik de soorten beetje bij beetje, zodat er geen problemen kunnen ontstaan. Behalve deze keer. Ze kregen gewoon van de ene op de andere dag vers voer. Bij twee honden geen probleem, maar Bunker heeft 's ochtends stevige ontlasting en 's avonds hele dunne. En dat nu al bijna 2 maanden. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik heb al een gedroogde boterham geprobeerd en ook een lepeltje zemelen, maar de ontlasting blijft 's avonds dun. Wie heeft een idee?

Puma krijgt geen vlees, krijgt daar dunne ontlasting van.
Wij geven brokken van Prins sinds enige tijd en ze doet het er heel goed op. (veel beter als op Royal Canin en Cavom)
Mijn vorige Pem was erg gevoellig op zijn darmen en reegeerde ook op vlees.
Ik denk dat het per hond verschillend is, de een doet het beter op vlees de ander op brokken.

Groetjes

Ron

Reageer met quote
Coo schreef:

Hoi Coo,

Het kan zijn dat de darmen door de brokken wat van slag zijn, wat je zou kunnen proberen is wat probiotica door zijn eten doen gedurende een paar dagen.

http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/876/Advanced-Multi-Billion-Dophilus-Solgar-Vitamins-spijsvertering-probiotica/

Je kunt deze overigens gewoon blijven geven ze zijn alleen redelijk prijzig...

Reageer met quote
opgelost!
Ik wilde niet gelijk weer overstappen op brokken, maar het antwoord van Ron zette me aan het denken. Heb yakult light gekocht en een scheutje over het eten gedaan, na anderhalve week was het over.
Bedankt voor de reacties!

kunstwerk Wim Delvoye
Bekijk gebruikers profielStuur privé berichtVerstuur e-mail
Ron

Reageer met quote
Coo schreef:
opgelost!
Ik wilde niet gelijk weer overstappen op brokken, maar het antwoord van Ron zette me aan het denken. Heb yakult light gekocht en een scheutje over het eten gedaan, na anderhalve week was het over.
Bedankt voor de reacties!

kunstwerk Wim Delvoye

Goed om te horen dat het zich heeft opgelost Smile
Yakult is uiteraard ook een zeer goed optie Wink